Co robić, gdy zamienniki HP przestały działać po aktualizacji?

Aktualizacja urządzeń drukujących HP - niedziałające zamienniki

O problemach z niedziałającymi zamiennikami do urządzeń Hewlett - Packard jest głośno już od kilku lat. Na naszym blogu można znaleźć artykuł na ten temat, który dotyczył właśnie problemów z zabezpieczeniami, które pojawiają się po aktualizacji urządzeń drukujących HP (linkować: https://www.dodrukarki.pl/blog/blokada-pojemnikow-hp.html). Pod koniec października firma HP po raz kolejny wprowadziła aktualizację w drukarkach laserowych, która uniemożliwia korzystanie z zamienników. Jak wiadomo, tonery i tusze alternatywne są świetnym i bardzo opłacalnym rozwiązaniem, które pozwoli Ci na zaoszczędzenie sporej sumy pieniędzy. Jeżeli jednak firma Hewlett - Packard blokuje materiały alternatywne przez aktualizacje, zmusza tym samym użytkowników, aby korzystali tylko z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. W tym artykule podpowiemy Ci, co możesz zrobić, gdy zamienniki przestają działać. Życzymy miłej lektury! 

Dlaczego Hewlett - Packard blokuje zamienniki? 

Ktoś kiedyś powiedział, że jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. I niestety, ma to również odzwierciedlenie w przypadku działań, które podejmuje firma HP. Tak naprawdę, firmy produkujące urządzenia drukujące, w dużej mierze nie zarabiają na samych drukarkach, a właśnie na późniejszej eksploatacji. Bardzo często urządzenia drukujące są dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach, które wynoszą 200-300 zł, a przy późniejszej eksploatacji okazuje się, że koszt materiałów eksploatacyjnych jest dużo wyższy, niż cena samego urządzenia. Jeżeli użytkownicy nie będą kupować oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, tylko wybiorą dużo tańsze zamienniki, to firma nie będzie zarabiać. Właśnie dlatego została zrobiona kolejna już aktualizacja, której zadaniem jest blokada przed alternatywnymi materiałami eksploatacyjnymi. Co więcej, Hewlett - Packard namawia swoich klientów, aby kupowali tylko oryginały, gdyż zamienniki mogą mieć negatywny wpływ na jakość druku, a także żywotność samego urządzenia. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż materiały alternatywne, które są kupowane w sprawdzonym źródle - od rzetelnych producentów, w żadnym stopniu nie będą miały złego wpływu na eksploatację naszej drukarki, a także na przygotowywane wydruki. 

Nowa aktualizacja HP, a niedziałające zamienniki 

Czy w ostatnim czasie producent Twojej drukarki pozwolił Ci na instalację najnowszego oprogramowania blokującego tonery zamienne? Wyświetlany komunikat przekonał Cię do akceptacji i potwierdzenia aktualizacji drukarki, a Ty zrobiłeś to bez większego zastanowienia? Zamienniki przestały działać?  Aktualizacja urządzenia zmusza nas do zakupu drogich tonerów oryginalnych, a tonery zamienne są blokowane. Mamy na to naprawdę dobre rozwiązanie!

Mimo tego, że HP od lat zniechęca użytkowników do swoich urządzeń drukujących poprzez blokowanie zamienników, trzeba przyznać, że ich drukarki oferują naprawdę świetne, profesjonalne i najwyższej jakości wydruki. Co ciekawe, możemy je otrzymać zarówno przy wykorzystaniu oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, jak również zamienników. Tylko, czy istnieje możliwość skorzystania z zamienników, skoro HP jest blokuje? Jak najbardziej tak! W naszej ofercie znajdziesz wysokiej klasy alternatywne materiały eksploatacyjne, które zostały wyprodukowane przez JetWorld. Firma na rynku działa od ponad 10 lat, a sympatię klientów zdobyła dzięki nasyconym, wydajnym materiałom eksploatacyjnym, które charakteryzują się najwyższą jakością wykonania, a także wyjątkowo atrakcyjną ceną. Co ważne, tonery JetWorld działają we wszystkich urządzeniach HP - również tych, w których została przeprowadzona aktualizacja. 

Jak sprawdzić, czy to aktualizacja jest odpowiedzialna za problem z tonerami?

Istnieją dwa sposoby, aby sprawdzić, czy najnowsza aktualizacja HP, jest odpowiedzialna za to, że nasze tonery przestały działać. Sposobem, aby dowiedzieć się, czy to wina aktualizacji, jest dokładne sprawdzenie i weryfikacja, jaką wersję oprogramowania sprzętowego posiada nasze urządzenia drukujące. Jeżeli okaże się, że jest to wersja 20201021, to oznacza to, że aktualizacja została przeprowadzona, a nam pozostaje zakupić tonery JetWorld, które są dostępne w wyjątkowo atrakcyjnych cenach! Jak to sprawdzić? 

Pierwszym sposobem jest wydrukowanie raportu konfiguracji danego urządzenia (przykładowy raport możecie zobaczyć na screenie, który został zamieszczony powyżej), a następnie odczytanie informacji, które znajdują się obok napisu: „kod daty oprogramowania sprzętowego”. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy posiadamy sprawną drukarkę. Jeżeli jednak takowej nie mamy, to istnieje inna opcja, aby to sprawdzić. 

Drugą opcją, jak widać na załączonym obrazku, jest wejście na webserwer, a następnie odnalezienie zakładki "konfiguracja urządzenia". Informacja o tym, jaką wersję oprogramowania posiada nasza drukarka, będzie znajdowała się koło napisu „kod daty oprogramowania sprzętowego”. Tutaj podobnie, jeśli kodem tym będzie 20201021, to konieczne jest zakupienie zamienników JetWorld, które są zdecydowanie tańszą opcją, niż oryginały. Tonery tej firmy zostały przetestowane z aktualizacją HP, a my potwierdzamy ich bezproblemową pracę i polecamy do użycia z najnowszą aktualizacją. Poniżej zamieszczamy zdjęcie.

Data dodania: 13-01-2021